Wij zijn ORAM: Remco Guijs

Geplaatst op: 14 maart 2024

Graag laten we je kennismaken met onze leden. Deze week stellen we Remco Guijs van mediabedrijf Indall voor. Remco over zijn werk: ‘Wij mogen elke dag werken voor de pioniers van morgen en een steentje bijdragen aan innovatie.’

1. Wie ben je als mens en waar werk je – bedrijf, functie(s)?
Ik ben Remco en mensen omschrijven mij als een energiek en trouw persoon die houdt van doorzetten, de schoonheid in dingen en écht goed eten. Daarnaast ben ik medeoprichter van het mediabedrijf Indall. Indall maakt digitale en interactieve media voor technologische en innovatieve merken.

2. Waar ben je trots op in je werk of daarbuiten?
Indall is een mediabedrijf met een specialisme in thema’s als technologie, industrie, energie en IT. Dit zijn de werkvelden waar de maatschappij veel verandering in ervaart; zowel in de energietransitie, als oplossingen voor maatschappelijke problematiek. Ik ben er elke dag trots op dat wij mogen werken voor de pioniers van morgen en zo een steentje bijdragen aan waanzinnige innovaties. Denk bijvoorbeeld aan (informatie)films over volledig geautomatiseerde warenhuizen, windturbines die wolken kunnen maken en nieuwe offshore waterstofplatformen.

Daarbuiten ben ik ook een trotse oom en marathonloper.😉

3. Wat was een belangrijk leermoment voor jou en wat heeft je dat opgeleverd?
Ga voor focus en samenwerking. Voorheen was ik mede-eigenaar van een bedrijf dat van tv-commercials en campagnes tot livestreams en muziekvideo’s maakte voor elk type bedrijf, volledig met een intern team. Het was ontzettend leuk, maar niet schaalbaar. En we maakten weinig échte impact. Door mij nu te focussen op een werkgebied waar veel sectorkennis en complexiteit voor nodig is, werken wij aan grotere projecten die (inter)nationaal meer impact maken. Er zijn altijd mensen beter en creatiever, en daar werken we veel en graag mee samen.

4. Waar kunnen bedrijven/andere leden bij jou voor terecht?
De mediaprojecten waarbij de communicatie-uitdaging complex is. De eindproducten zijn vaak (interactieve) films, uitleganimaties, webcampagnes, VR-films en digitale trainingen. Wij zijn er goed in om onze technische en sectorkennis in te zetten om een complexe boodschap te vertalen naar ijzersterke media. Bijvoorbeeld een film die spraakmakend is, fijn is om naar te kijken en ook de boodschap begrijpelijk maakt voor de doelgroep.